Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


fredag 4 mars 2016

Välkommen till en ny säsong...



Nu är dörrarna öppna för en ny säsong!!




Ann-Tikt & Sånt tjuvstartar lite och öppnar nu,
och Annika öppnar DRÖMMAR till påsk

Just nu är det rena julafton att packa upp
allt fint som kommer in varje vecka...


Ny dansk leverantör av de underbaraste kuddar
och numrerade prints med organiska motiv:
Pernille Folcarelli




och så måste man ju blanda med lite gammalt förstås...


som de fina kaffekopparna Koka Blå
från Rörstrand


Favoriter i repris är de fina fjädrarna 
som ser ut som små blommor
Underbara att sätta i ett blommande ris
eller i en bukett



För dej som inte kan komma förbi butiken, 
-passa på att klicka hem dem i webshopen 
www.anntikt.se 
Fjädrarna finns i 4 olika färger och jag skickar dem 
fraktfritt denna helgen! 
Skriv in ordet "fraktfritt" i kommentarsfältet på ordern
så tar jag bort frakten manuellt!
Gäller t o m söndag kväll 6/3.





Något annat man verkligen kan njuta av just nu 
är dessa små efterlängtade skönheter...





Bara att gräva upp ett par tuvor!
När de vissnat sätter man bara tillbaka dem i landet...


Något annat jag också längtat efter:
Imorgon ska jag plantera mina penseer 
i utekrukorna.
Det faller ju fortfarande en och annan flinga, 
men de är tuffa nog att klara av lite snö
Jag längtar
och nu kan jag inte vänta längre...


Kraftiga och fina Penseer 7:- styck


Våra nya öppettider för i år:
Fredag 14-18
Lördag & Söndag 11-16

Vi ses!

KRAM

Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar