Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


lördag 25 januari 2014

Vila


Hej på er!

Eftersom mitt arbete i Växtshopen ligger nere
just nu, samt att min butik DRÖMMAR inne & ute
är stängd för säsongen så innebär det lite VILA
för mig. 
Jag har ju hunnit med en del resor, men mellan där
blir det lugna dagar med ett väldigt stilla tempo.

T är ju också ledig eftersom vi håller till i samma
bransch. Det kan bli en hel dag i soffan med en bra bok.
Men vi försöker titta ut i mellan åt..

Häromdagen var vi en sväng till Båstad.
Där var det öde i hamnen, knappt man kan föreställa
sig sommar där nu faktiskt.
Kallt och ruggigt och alla båtarna låg och
vilade på land.


Jag känner att min vila är välbehövlig, precis som för 
båtarna i Båstad, förmodar jag.

Jag laddar för en ny säsong och jag håller nu på att
få in lite nya leverantörer till DRÖMMAR.
Det är spännande och skönt att ha gott om tid till detta.
Jag återkommer såklart angående detta.

Nu ska jag se till att kurera en galen förkylning
som sprider sig i min kropp.
Det blir en het bastu - det brukar funka på mig!!

Ha det gott!!

ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar