Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


måndag 11 januari 2016

Strand och badliv i Hua Hin




Hej på er!!
Jag är precis hemkommen från två underbara
veckor i Thailand. Sitter och sorterar ut ca 300
bilder, vilket inte är så väldigt lätt..

Jag har länge haft som dröm att få fira min 
50-årsdag på en strand i värmen med min familj.
Detta blev verklighet och vilken kanonsemester
vi har haft!!
Vi hyrde ett stort hus i utkanten av Hua Hin och där 
har vi mått som prinsar allihop. 
Strand och bad är ju det som står i focus när man 
är i Thailand , så i detta blogginlägget är det mest 
bilder från våra "goa" stranddagar!!


 Att rida på stranden är väldigt typiskt för
Hua Hin, här med apberget i bakgrunden.




Här gjorde vi en utflykt till Sai Noi Beach,
en härlig liten strand söder om Hua Hin.


Alla fick kopplat av från sitt hektiska 
vardagsliv och det plöjdes mycket böcker 
dessa veckorna!




Detta är stranden vid apbergets fot och det är
Hua Hin´s stora flotta hotell som syns i bakgrunden.
Just vid denna plats firade vi födelsedagen, vid
ett dukat långbord vid strandkanten, där jag fick
ha mina tår direkt i sanden som jag önskade.
Där serverade ägaren, iklädd svensk fotbollströja,
underbara grillade havskräftor, krabbor, hummer m.m
En fantastisk kväll blev det!



Småkillarna från Schweiz gillade poolen vid vårt hus.


50-åringen ser nöjd ut!


Vår underbara pool.


Vi skrattade gott åt polisen som
tog en selfie på beachen!!




Tjejligan!!


Massage på stranden är en lyx man
 kan unna sig i Thailand.


Detta är poolen på vårt hotell i Bangkok.
De fina dagarna återkommer jag till, när jag
sorterat klart i bildena..

Ha en fin måndag!!

Kram

ANNIKA

3 kommentarer:

  1. Suck! Så ljuvligt det ser ut och vad underbart att du fick fira femtionde årsdagen med sand mellan tårna😍😍😍

    SvaraRadera
  2. Suck! Så ljuvligt det ser ut och vad underbart att du fick fira femtionde årsdagen med sand mellan tårna😍😍😍

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera