Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 17 januari 2016

Bangkok by bike


Hejsan!

Har precis kommit in från en fantastisk
vinterpromenad i ca 15 minus o snöknaster
under skorna. Ljuvligt!
Det är verkligen kontraster från vårt thailands-
äventyr. Vi avslutade ju resan i Bangkok, vilket 
var helt nytt för oss flesta.
Vilken stad!! Jag blev förälskad!
Jag har hört både och om denna storstad,
men jag föll verkligen pladask.
Jag hade läst i en resetidning om att cykla
med guide i stan och jag är så glad att vi tog
oss tid till detta!!
"Bangkok by bike" var en cool upplevelse!!


Vi cyklade i värsta storstadstrafiken, åkte flodbåt
ut till djungeln, där vi besökte tempel och cyklade 
på smala träbroar.
 En jätterolig tur med otroliga kontraster.
Jag rekommenderar den verkligen!




Vår roliga guide, Mr Tee.







Det var svettigt i värmen.






Mangoträd.




Denna sista bilden är från Bangkoks Skytrain
som vi också fick provat på!

Vill du besöka en tokig, charmig och härlig stad
så åk till Bangkok. Staden är ju en perfekt
start/avslut om man vill resa runt i Thailand 
eller Asien.

Ha en fortsatt trevlig vintersöndag!

Kram

ANNIKA








1 kommentar:

  1. Tack för din gulliga hälsning och fina ord Annika! Blev så glad! Jag ska genast tipsa Gabriella och Kim om BKK och att se stan på cykel...jättekul! Och fina bilder :-)

    Stor kram, trevlig helg!

    Lotta

    SvaraRadera