Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


lördag 13 december 2014

Ljusstöp och piff på gästtoan


Hejsan!
Nu går dagarna undan och det händer saker
varje dag!
Vi har hunnit med en stor härlig julfest!
Då får man ju piffa gästtoan lite extra.
Tallskottet från skogen fick vandra in där,
samt lyktor och plåtgran.
Mina handdukar med zebror från HM Home
är en klar favorit!!


Vi har i veckan också hunnit med vårt årlig
ljusstöp hemma hos Milla.
En av julens höjdpunkter för mig!!!
Alltid lika mysigt att komma hem till min 
fina vän och henne fantastiskt julpyntade hem.





Vi börjar bli riktiga fenor på att stöpa ljus,
efter många års stöpande.
Vi diskuterar varje år, hur många år vi här hållit
på och jag vet inte riktigt om vi kommer fram
till rätt antal...
Men kul har vi!!!



Catarina och Marianne i full action!




Visst är det väl en underbar syn?

Idag har jag stått på julmarknad i Laholm.
Den förvarnade stormen drog sig tillbaka och till
och med solen tittade fram. Det var gott om folk som
gav sig ut idag och det var riktigt kul.
Imorgon står jag i Mellbystrand, på deras årliga
julmarknad. Har du vägarna förbi så är det öppning
kl. 13 och vi håller på till kl. 17.

Varmt välkomna!!

ANNIKA

Jag vill också tipsa om en julmarknad hos
min vän Marie i Mellby, granne med Lenas Loppis!
Den går av stapeln söndagen den 21/12 kl.11-17







3 kommentarer:

  1. Hej Annika!
    Så mysigt med ljusstöpning! Det skulle jag gärna prova ngn gång.
    Era ser super proffsiga ut! Lycka till på julmarknaden imorgon!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Ja, det är verkligen en underbar tradition vi har! Får du chansen så prova!!! Julmarknaden var kanontrevlig o lyckad, tack!! Ha en fin jul Anna! Vi ses kanske i Stockholm i januari!? Kram på dej

      Radera
  2. Som vanligt är det ju så fantastiskt härligt att ha er hemma hos mig innan jul och det är verkligen sant: vi är riktiga ljusstöparproffs numera!! Tack för att ni finns!
    Kram Milla

    SvaraRadera