Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


onsdag 26 februari 2014

L som i Linnelakan...



Är så sugen på att göra om i sovrummet!

Men vet inte riktigt hur jag vill ha det
eller hur jag ska få till det...

Läste någonstans att man ska börja med blickfånget
alltså om man har en nisch, ett fint fönster  eller så
ska man utgå från det och "skapa stilen" som det heter

Så långt är jag med...

I mitt fall är blickfånget stora kraftiga bjälkar 
som kommer upp som ett uppochnervänt V intill ena väggen
Det är översta delen av takstolen som går in i vårt sovrum

Det får symbolisera en slags sänggavel

men sen så är det stopp!!


Linnelakan får det nog bli iallafall...
Hur härligt svalt och och skönt är inte det?
Lite mjukt skrynkliga, sådär
så man inte behöver bädda så jättenoga...


Charmigt med liten kort volangkant...





Strikt och elegant...





eller ombonat romantiskt...




Jag får kanske börja med dom där bjälkarna iallafall
och betsa dom riktigt mörka
och jag har knappt en enda vit vägg i hela huset
så det skulle jag kunna ha där...
eller ljust grå... eller...
-Ja, ni hör ju själva...

Suck & Kram

ANN
(alla bilder Sköna Hem)

1 kommentar:

  1. Inte lätt det där... Men jag tvivlar inte en sekund på att hur du än gör så kommer det bli alldeles underbart!!
    Kram Anna

    SvaraRadera