Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


fredag 31 januari 2014

Resedrömmar


Hejsan!!

Jag har varit på flera resor de senaste månaderna.
Det har varit allt från ett års planerad tjejresa till Palma,
till en högst oplanerad "långweekend" till Patong.
Där i mellan hann jag med två weekend till
Rom och Barcelona...
Det hopade sig lite ett tag där, så man nästan
tyckte det blev lite för mycket.
Men märkligt nog vänjer man sig lätt vid detta.
Man vill bara ha mer och för närvarande plöjer
jag resetidningar och reseböcker.
Och jag har upptäckt att biblioteket är ett helt
himmelrike!
De har jättemycket roliga och fina reseböcker
och de har också de stora resemagasinen,
till utlåning.



Thailand gav mig mersmak och just nu reser jag runt i landet,
(i min lilla drömvärld).
med ryggsäck på ryggen.....
72 timmar var alldeles för lite i landet och
jag vill se så mycket mer!
Har ni roliga tips? Jag mottager gärna trevliga resetips,
gärna platser i landet där det inte är så mycket turister..

Nu ska jag drömma vidare i reseböckerna.
Det är ett mysigt och billigt sätt att resa!
Vad gjorde vi utan DRÖMMAR?!

Ha det gott!!

ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar