Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


fredag 6 december 2013

Thérapie - Smakfullt Te...


Hej!
Stormen har mojnat och jag kan inrikta mig på att försöka
återställa allt på gården som blåst omkring...
Det får bli tidig morgon...

Inatt fick vi byta sovrum...
Det går bara inte att somna när det tjuter och ylar utanför fönstret
men som väl var, är det bara ett träd som rasat i vår pyttelilla skog.

Tidig morgon som sagt...
och det ska bli jättekul att få välkomna Louise från Charlies House
 till butiken imorgon lördag och på söndag.
Förutom sina läckra skorpor som de bakar här i Gamleby Laholm, har de ett tesortiment "Therapie" 
som är lite utöver det vanliga
med underbara smaker och dofter
och i fantastiskt fina burkar

En dröm för varje köksbänk.. tycker jag iallafall!



Ni ska få prova olika teer (36 st finns i sortimentet)
och jag ska försöka bestämma mig för vilka jag ska ha i butiken
och i webshopen också förstås.




Jag, som inte alls har gillat grönt te, har fått en ny favorit:
Geisha - ekologiskt grönt te med Mango och Jasmin
och mannen i mitt liv, hans favorit är "Fancy Earl Grey,
 svart te med Persika och Bergamott


Julteerna kommer i underbara burkar



och Rooibos teet Red Lounge (Blodapelsin)
finns med läckra servetter i samma mönster, för den som vill...

Alla teer till introduktionspris denna helg! 



Så Hjärtligt Välkomna till vår Julklappshelg
här hos Ann-Tikt & Sånt

Vi har öppet lördag och söndag 
mellan kl 11 - 16

Kram

ANN







2 kommentarer:

  1. Hej Ann,
    Åh vilka läckra théburkar!! Man vill ju ha varenda en;)

    Önskar dig en trevlig andra advent,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera