Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


onsdag 20 november 2013

Smoothie-frälst


Hej!!

Jag är en riktig "periodare" när det gäller frukost.
Förutom när det gäller första-frukosten som alltid
bara innehåller kaffe.
Men efter ett par timmar suger det i magen hos mig!


För ett tag sedan inhandlade jag en blender
ett av mina bästa köp på länge!
Nu är det smoothie som gäller som frukost och det 
finns ju olika recept i all oändlighet.
Det är väl bara fantasin som sätter gränserna där.


Idag på morgonen blev det Hallon och banan-smoothie.

Jag tar bara lite på "må-få";
hälften kvarg och
hälften naturell yoghurt
lite frusna hallon
en halv banan

En minut i blendern och vips har du en
 nyttig, supergod frukost. Vill man ha
sin smoothie lite matigare, så strör
man lite musli eller granola över. 


Och visst tilltalar färgen också!!
Jag är fast i smoothie-träsket..
.., och självklart vill man ju vara trendig!!

Kram på er!

ANNIKA



1 kommentar: