Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


onsdag 6 november 2013

En Överraskning...

Mina arbetsdagar hemma består av många olika uppgifter
Listan brukar vara lång - och jag brukar hinna ungefär 1/3
I bästa fall!!

Men ibland hjälper någon mig på traven!

Dessa stolar i enkel och fin form
var klädda i ilsket gul brokad...usch

Meningen var att jag skulle klä om sitsen i ett ljust linnetyg
men när jag tog bort det gamla tyget fanns ett annat under:
Roströd sammet med blad i olika former
En riktig Överraskning!

stol och lampa från Ann-tikt & Sånt, 
vit kruka i gammal Höganäs-modell från Enkla Ting
(bilden lite Photoshoppad)

Hmmm, jag tror det får sitta kvar
och så överlåter jag till var och en att ändra om man vill!!

Annars har dagen mest bestått av fotografering
En Julsida i webshopen håller på att ta form...

Middagen ikväll är det min tur att laga
För tillfället kör vi med City-Gross matkasse
(en trevlig omväxling)
Då väljer jag Ugnslagad Chorizo med äppelsky
egentligen morgondagens middag, men jag känner mig lite busig...

Ha en skön kväll

ANN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar