Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


tisdag 17 september 2013

Välbefinnande...

 
Nyss hemkomna efter en underbar vecka
strax utanför Trogir i Kroatien.
Har blivit fäst vid detta lite karga land med sitt turkosa vatten
 underbara mat och goda öl!
 
 
 
 
För oss är Höstsemestern härligt kravlös...
Precis som en semester ska va´
 
SOVA, SOLA, LÄSA och så SIMMA förstås
och LADDA!
 
Plöjde tre böcker, två stycken med en för mig ny författare
( återkommer om henne)
 
 
Kväll,
och min solstol står kvar längst ut på den lilla piren
 
 
 
 
 
Båttaxi in till Trogir
(med på Unescos Världsarvslista)
 
 
 
 
Trogir är en mysig och väldigt charmig medeltida stad
med prång och gränder,
blankslitna gatstenar och mysiga restauranger.
 
 
Vet inte vad det är med mig och gamla gränder...
-Jag bara ÄLSKAR dom...
 
 
Och MATEN ja, den värd ett kapitel för sig!
Italiensk-inspirerad mat
lite rustik i stilen och med otroliga smaker.
och väl tilltagna portioner!!!
 
 Den,  tillsammans med all öl, gör att vågen visar på +2 kg
Men det var det värt!!
 
Utvilad, känner jag mig laddad till tusen för höst
och med så hög och krispig luft som det varit idag
-ja då känns det inte så svårt, eller hur?
 
Ha det bäst!
 
Kram
 
ANN
 
 

 
 
 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar