Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 22 september 2013

Strul, Strul, Strul...

Hej i regnet!

En datorkrasch medför iallafall att man får lära sig en massa nya saker!!!

Dom  här orden får jag upprepa för mig själv MÅNGA gånger...
-som ett slags mantra ungefär...

Det känns ungefär som med bilen - det SKA bara funka när man sticker i nyckeln!

Men, men...  
Med en ny dator, Windows 8 bortrensat och 7:an installerad
(En pekskärm är till för en surfplatta och inte en dator, -anser jag iallafall)
(tusen Tack P.)  

sonen blixtinkallad från Göteborg, som installerar nya program och fixar
och lär ut en massa trix till mamman,
så ska det väl gå...

Nostalgisk blir man också på kuppen

På kamerans minneskort fanns en massa bilder på saker jag glömt bort

För länge sedan sålda
Men jag hade inte haft någonting emot att hitta några sådana här igen:


Vad sägs om denna underbara stekhuv i porslin...





Eller dom här fina assietterna...





En mjölkkanna som säger "Godmorgon, detta kommer att bli en härlig dag"




Ja, det är lätt att falla för charmiga köksgrejor!
Saker som man blir glad av -varje dag

Och för alla er som kommer ihåg...
Här är en bild från gamla butiken på Kustvägen
Kornig och inte av bästa kvalité, men man kan känna stämningen, eller hur?




Nu ska jag öva vidare
Födelsedagsmiddag, en dag för tidigt, står också på söndagsprogrammet

och R. sköter butiken idag
Fina rabatter har han utlovat!!

öppet som vanligt 11-16
Välkomna!

Kram

ANN 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar