Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


torsdag 8 augusti 2013

Dansk tjejliga


Hej hopp alla glada!!

Njuter ni också av fortfarande av sommar
och varma dagar!?
Häromdagen var jag med mina underbara
vänner Milla och Marianne i Danmark
och vi sa otaliga gånger att det känns som
vi fortfarande är mitt i högsommaren.
Folk njuter av bad, sol, mat och varandra!
Det syns tydligt att vi alla mår bra av värme.
Underbart!!

Mina "sommarvänner" M & M brukar göra
någon form av trädgårdstur varje sommar.
Turen gick denna gången till Danmark.
Inga mål och inga planer....,
och vad bra det oftast blir....
Vi hade hört mycket om Camilla Plums Fuglebjerggaard!
En del felkörningar hit o dit, men så entligen
kom vi rätt - STÄNGT.
Men en "snäll" man sa; att det var OK att vi "tittade"
i haven.
DET gjorde vi!!



Vi var inte imponerade - men vi fann en viss
charm...









Nästa gång vi kommer, så hoppas vi stället är öppet!!

Efter detta styrde vi mot Tilsvideleje.
Kaotiskt med semesterfirare överallt, men vi 
behövde ett svalkande dopp i deras hav.


Marianne hade en skatt att visa och vi ville med!
Praestbakkegaard visade sig var mitt i prick -
jag njöt av varje steg jag tog i denna miljön.









Lyckliga över underbar inspiration for vi vidare..,

till Gilleleje


Kan man bli annat än betagen av hav och fiskebåtar..?


Ja, om möjligt av glassarna i hamnen..
Mums, vad vi mumsade!


Jag och Marianne i sin nya fina hatt!






Tack mina vänner för en av sommarens bästa dagar!!
Kan vi göra om det??

Kram

ANNIKA




3 kommentarer:

  1. Tack min sötaste Annika för fin körning hela dagen och härligt umgänge! Visst gör vi om det - med övernattning kanske?

    SvaraRadera
  2. Tack hjärtat för en fantastiskt underbar dag! Tänk att vi kunde pricka in en så solig och varm dag. Alldeles ljuvlig med bad, skratt, god mat och för att inte tala om "guff".
    Puss och kram bästis
    Tack för att ni båda finns!
    Milla

    SvaraRadera
  3. Det låter som en riktig HÖJDARdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera