Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


torsdag 27 juni 2013

Ett Herbarium...

Länge har jag letat efter ett Herbarium
och häromkvällen hittade jag ett...



L Y C K A...

Alla växtblad finns prydligt och fint samlade i en fin gammal 
Herbarie-mapp 



Och en känsla av lugn och ro infinner sig
när jag tittar på de gamla arken från 1945,
på växterna som är insamlade, försiktikt pressade 
och sedan katalogiserade med sirlig handstil...




Vackrast utan ram, tycker jag och fäster upp direkt på väggen
 med Washi-tejp för att skona bilden
Snyggt med dekorativ tejp!




Få se nu... Ett par ska upp på vägen till lilla verandan...
ett par i sovrummet tror jag...
Men jag har så det räcker att lägga ut några i Gårdsbutiken också!
45 kr stycket kostar bladen!

Välkommen in och kika!

Kram

ANN









1 kommentar:

  1. Vilken SKATT du hittat! Nu blir jag minsann lite avundsjuk...
    Sitter med ett glas rött och kollar bloggar medan sambon lagar mat "som vanligt":) Idag blir det Parmalindad haricot verts som förrätt (han brukar inte bjuda på förrätt) och grillad entrecote som huvudrätt. Jag köpte härliga jordgbbar till efterrätt också, så det här kommer bli hur bra som helst.
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera