Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


torsdag 2 maj 2013

En Precis Lagom Uppgift...

Efter många intensiva dagar 
kommer alltid någon med låg energinivå
-iallafall för mig...
Det är förstås kroppen som försöker säga till mig
att sakta ner en liten smula
-Och då försöker jag göra det!
Idag var en sån dag
Så förmiddagen ägnades åt att ta mig an mitt: 



En precis lagom uppgift!
Jag älskar mitt lilla skafferi med den slitna dörren
(den blev aldrig målad när vi renoverade resten av köket)




Och så här fräscht blev det
När trådkorgen äntligen kom upp på väggen...




När korgarna för bak och kryddor rensats ut...




När burkarna blev nydiskade...




och äggen kom på plats...



Och så var Ann glad igen!

KRAM



2 kommentarer:

  1. Vilken UNDERBAR organisering!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vad fint Ann! Jag skulle gärna vilja ha ett skafferi...med fina ägghållare, snygga korgar och burkar.
    Kram
    Milla

    SvaraRadera