Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


onsdag 10 april 2013

Feng Shui skola...

"Balans mellan yin och yang behövs för att harmoni skall uppstå, i våra liv, i vårt arbete, i vår inredning och trädgård."

Så börjar avsnittet om Yin & Yang i Sköna hems Feng Shui skola av Jannice Wistrand.




Intressant läsning, där jag fastnade för kapitel 6 som handlar om balans
- och då tänker jag på den dagliga balansen, mitt  i livet...

Så svårt, så svårt att uppnå när man vill för många saker samtidigt
och kanske inte är helt realistisk mot sig själv!

Vi har gapskrattat idag, Annika och jag, 
åt min -"att göra lista" för gårdagen...

Klockan halv fem, hade jag ännu inte kommit ur särken
och skulle vara inne i Halmstad klockan sex på kurs
och på vägen in lämna av paketleveranser på Schenker...
DÅ skrattade jag definitivt inte!! 
-jag hade nämligen inte hunnit avverka mer än punkt 2 på min lista?!??

Iallafall fick jag världens bästa tips av min goa väninna:

Att göra lista idag
* 1.  De allra viktigaste sakerna som INTE kan vänta tills imorgon
* 2. Och, om jag hinner.............

(gulle dej...)

Allt Gott Till Er som läser här
och glöm inte...
Vi blir jätteglada om du lämnar ett spår...

Kramar

ANN


2 kommentarer:

  1. Usch för "att göra listor"! Jag har en vid sidan om mig och blir stressad bara jag sneglar åt höger...Men! Idag har jag strukit sex punkter (om än de lättaste) och det kändes fint. Återstår bara åtta...inte lika lätta:)Blir en heldag även i morgon så jag får betat av några till.
    Kram och en go torsdag på dig!
    Milla

    SvaraRadera
  2. Jaa, men dessa listor...! Men jag har faktiskt haft en period UTAN listor, den perioden var INTE bra!! Jag älskar listor och varje gång jag får stryka något, så känns det toppen!! Det är perfekt för att undvika stress o kaos i hjärnan.
    Ha en underbar helg goaste väninnor!!
    Kramar
    Annika

    SvaraRadera