Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


torsdag 21 mars 2013

Loppisguide och ett gammalt foto...


Nu är den äntligen här!

Årets "bibel" för alla oss som ääälskar
att köra runt till antikbodar och gå på loppis.

Sprängfylld av roliga och spännande ställen...




I år täcker den södra Halland, nordvästra Skåne
och en bit av Småland
Perfekt att ha liggande i bilen, när man vill köra en sväng




Välkommen in i butiken för att hämta ditt exemplar!
För dig som har lite längre att köra, kan du ladda ner guiden från nätet

har även lagt den som en länk i kanten till höger i bloggen


Jag la till lite rekvisita när jag skulle fota uppslaget...

Det gamla fotografiet föreställer min mormor och tre av hennes syskon
i början av förra seklet.
Mormor Ingeborg längst till vänster, i svart hatt,
hennes bror Erik och systrarna Lilly och Märta




Säkert en stor dag när man skulle till fotografens ateljé
Iförd finaste sommarklänningen och hatt!
Tror det är taget runt 1915

Nu ska jag gå och lägga ut ett äpple till koltrasten
Han sitter nämligen och glor stint på mig genom köksfönstret...

Kram

ANN

1 kommentar:

  1. Åh, så kul med loppisguiden! Hoppas du hinner åka runt lite själv också.
    Underbart gammalt kort!
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera