Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


måndag 25 mars 2013

Ledig Dag???


Läste nyss en artikel om ett par
som drev butik och nätbutik
och regelbundet åkte till Frankrike på antika inköpsresor

En av frågorna till kvinnan var: Vad gör du på en ledig dag?
Svaret kom rappt: -Några sådana dagar finns inte!

Och det är ju så det är...

Om man inte tar sig en!!!

Min "lediga dag" idag har hittills bestått av sluttampen på bokföringen,
ringa revisorn, och låta dammsugaren sluka de värsta tussarna av katthår...
(De fattar nämligen inte att det inte är vår ännu
och gör sig sig käckt av med vinterpälsen)

Ja, ja, dom får väl skylla sig själva...

För resten av dagen  väntar arbete med nya nätbutiken
Man kan väl säga att jag är på sluttampen även där
en del saker finns dock kvar att klura lite på...

Klurar gör jag också på en påsk-fin veranda




Jag orkar bara inte kånka en massa blommor ut och in varje natt
så ett par får räcka
men jag såg att de tjockaste grenarna från äppelträdet
blev fina att dekorera med!
Det lilla växthuset fick en
kanske ska jag bottna med lite halm också...







Hur det blev? Det visar jag en annan dag!

Ha nu en härlig måndag

Kram

ANN



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar