Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


lördag 2 februari 2013

Molnkurs



Hejsan!!

Jag har gått kurs i veckan!
Jag har lärt mig att måla moln i akvarell.


Jag vet inte riktigt hur jag hamnade mitt i detta,
men ibland blir man bara inspirerad av andra 
människors kunskap och energi.
Jag kunde helt enkelt inte motstå erbjudandet
om att prova på - att måla moln.


Min läromästare Kerstin, som älskar att måla,
och hennes energi fick mig totalt att
fastna i färger och tekniker.
Oj, så kul det var!
Nu har jag fått hemläxa;
vet inte riktigt vad, men måla, måla, måla
tror jag....
Och det ska det bli!


I Kerstins fina kök, står Arne, hennes man och
bakar mazariner! (varför står aldrig min sambo
och bakar mazariner i vårt kök...?).
Så vi fick förstås provsmaka i pausen!
Mums, med stort M.

Jag gick nöjt hem med fyra fina "tavlor"
och med ny gnista.
Härligt!!

Ikväll blir det moule mariniere.

ANNIKA












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar