Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


torsdag 14 februari 2013

Ljust & Fräscht...

Ny färg tillförd i salongen
(eller vardagsrummet som vi kallar det...)

nämligen den beige-bruna färgskalan



Vänligt och vackert  mjukar det upp det det grå-svart-vita

Lampan från Fritsla Tyglager
Den vita järnkorgen från Honning o Flora
och ljuvlig Hortensia från vår lokala blomsterhandlare

Bästa städtipset ever fick jag från Anna
Nämligen zon-städning

Alltså att koncentrera sig på ett rum i taget
TACK!



Nu ska det nytvättade sofföverdraget på
och de nya kuddarna placeras ut

 sen kan jag njuta av ett vårfräscht rum!

Kram

ANN

1 kommentar:

  1. Tack du!:)
    Ja, nu börjar det även bli ordning i en liten "skrubb" jag har bredvid mitt kontor. Även där är det till största delen lager. Näst på tur är kontoret...Puh...Jag vet inte hur det ska kunna bli ordning här. Går man igenom högarna fastnat man ALLTID på något och tänker "Just det ja - DET skulle jag ju ta hand om!" Och så är man fast i något lite projekt igen...Problemet med kontoret är att här är för litet. Vi har ett större rum uppe jag skulle kunna ta, men då sitter jag ju där alldeles ensam... Vill ju vara här nere mitt i smeten! Då får man istället fundera på vad som absolut måste vara här och vad som kan förvaras någon annanstans. Och självklart - vad som kan slängas!
    Kram Anna

    SvaraRadera