Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 17 februari 2013

Konsten att göra Ingenting...

Visst är det skönt!
Att bara bestämma sig på morgonen:

-Idag har jag inte lust att göra Någonting...

Butiken är ju öppen förstås
men man kan turas om att hålla uppsikt över gårdsplanen

(Funkar när butiksdörrarna är c:a 25 meter från köksfönstret
och så länge det fortfarande är lågsäsong)



Då kan man vara inne och fixa lite med småsaker...
sånt där som bara faller en in

Såsom att
se över blommorna...
laga det där förargliga hålet i älsklingskoftan...
och
allvarligt överväga köttfärslimpa till söndagsmiddag...

 
och verkligen inse att hela MÅSTE-listan
lugnt kan vänta till en annan dag!

Jag tror att ni är många som har lika svårt som jag för detta
Men vi får välan träna oss, vetja!

Hoppas ni alla haft Bästa Söndagen
på ert alldeles egna vis!

Kram

ANN

1 kommentar:

  1. Ja, det där skulle jag behöva träna mig på! Mycket!!
    Kram Anna

    SvaraRadera