Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


onsdag 12 december 2012

Bråttom, Bråttom...


Idag gällde det att vara Duktig Flicka i Mellby...
Sista annonserna före jul skulle fixas,
lite pappersarbete var tvunget att göras 
och mycket skulle förberedas inför helgens två Julmarknader:

Lördag på Torget i Laholm
och Söndag vid Lundströms Bodar i Mellbystrand

Helgen kommer att bli späckad eftersom det
dessutom ska klaras av en julfest och ett julbord!!
Överlever jag detta tro??
-Klart jag gör!!!
Och imorgon eftermiddag kommer två guldklimpar
 och vill göra marsipan-godis...
En höjdpunkt kan jag lova!

(bild nätet)


Så här gällde det att packa in ljus
och slå in julklappar för glatta livet...


 Finaste ljuspaketen gör du såhär:
Tag gråpapper eller något annat grovt papper
(jag brukar återanvända, skrynkligt gör inget)
Riv en remsa som är bredare i ena änden och som smalnar av i den andra
som en lång triangel ungefär
Börja rulla den breda delen runt det ena ljuset
och sen om det andra.
Det ska bli ojämnt och fint!
Snöre ton i ton lindas om, rätt fast
knyt sedan i en liten etikett (här har jag klippt från ett Panduro-ark)
Voila!

 
 


Vem blir inte glad över den här gå-bort-presenten?

Onsdag - halva veckan gjord!!

Kram
ANN



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar