Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 18 november 2012

Antika Julkulor...

Sitter med kaffekoppen och snusar på min vita hyacint...

Funderar lite på det här med julpynt

Länge, länge var det barnens alster
som hade störst plats hemma hos oss
Vem kan glömma C:s ängel, gjord av en guldkotte och med zickzack-mun...
(jag drar på munnen fortfarande...)

och nu
vill jag gärna blanda
nytt med antikt

Har samlat på mig många antika julkulor av tunnaste glas, under året:
små trumpeter, fåglar, pyttesmå kulor -alla riktigt gamla

Lägger ut dem i nätbutiken under veckan
(de finns förstås också i butiken)

Här är några från förra året:



Till mig själv köper jag en antik favorit varje år
Den lilla samlingen visar jag en anan dag

Ikväll kommer första glada tjejgänget på kransbindningskurs
så nu ska julskinkan in i ugnen!!!

Utöver en rejäl dos kreativitet bjuds dom även på
Julskinka på nybakat Vörtbröd (från Signes)
Det är tradition
varken mer eller mindre!

Ha en härlig söndag
Kram
ANN






1 kommentar: