Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


torsdag 4 oktober 2012

Ooops!

Hej Torsdag!

Nu har jag haft stängt butiken i några veckor
och jag kände att jag längtade dit och
behövde även titta till den lite.
Står ju där så ensam och övergiven!



Snubblade över lite prylar..,
...just det, jag var ju på auktion för några veckor 
sedan. Det var Johannes Brost´s gamla
sommarstuga här i Mellbystrand som
var lockbetet.
Ja, jag hittade bl a detta och en hel del
annat kul!!
Auktioner är ju fantastiskt kul!
Det måste bli mer av det.

Idag är det kanelbullens dag - då är det nog
meningen att mamma ska baka....
Ja, hon får nog plocka fram stora bakmaskinen
i eftermiddag, när jag har övningskört med Maja,
bytt lampa på bilen, handlat, lagat mat.... nja
det blir nog lite tid över...
Är ni också med i "fyll dagen-klubben"?!

Nähe, nu måste jag iväg och jobba!

Take care!
ANNIKA


2 kommentarer:

  1. Kan man utöka dygnet med några timmar tror du..tycker oxå att jag vill hinna mer !!
    Va bra med en mamma som sätter deg..jag hade lite färdiga i frysboxen.

    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Jag saknar verkligen att gå på auktioner, det var jätte länge sedan !!!! Har inte ätit någon kanelbulle i dag :(( Kan man ta igen det i morgon ? ;)
    Här övningskörs det också !
    Kram Anki

    SvaraRadera