Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


måndag 8 oktober 2012

Mmmmm... Mallorca...

Hemma igen
efter en ljuvlig vecka
på en ljuvlig ö!!!

När vi kom hem var det verkligen HÖST

Svårt att tänka sig att det såg ut så här när vi vaknade igår morse



och så här...




Och för första gången i mitt liv
hade jag glömt packa ner:

Reseguider
Mallorca-kompendium
Kartor

Först panik - jag brukar ALLTID vara påläst när vi ska iväg 
Men - se det gick ändå
-kanske bättre till och med...

Vi har promenerat i timmar varje morgon
och utforskat vår del av kusten

Tagit hjälp av receptionisten
för kartor, busstider, och ett par hållpunkter inne i Palma,
snappat upp diverse tips vid pool-kanten,

och för vår bilresa upp i bergen
hade jag ju två stycken Mallorca-älskare att tillgå!!!
Mer om dessa bloggar senare...

Vad jag just nu sitter och saknar mest, här vid mitt köksbord
är ett av livets små glädjeämnen:
-att simma i havet

Två steg från terrassen, ut på klippan...



Och så -rakt ut, omgiven av turkosblått, glittrande vatten...



runda udden
bort till nästa
och tillbaka
Kommer jag för långt ut
kittlar det lite i magen
-Och jag känner att jag lever...

Kram
ANN











2 kommentarer:

  1. Ser helt fantastiskt ut!! Man blir avundsjuk! Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Men åååh...har du varit ute och rest till värmen...Så UNDERBART! Nu satt jag visst och blev lite avundsjuk här...
    Kram Anna

    SvaraRadera