Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


måndag 10 september 2012

Perennrabatten klar!

Jaha,
Nu har jag gjort vad jag kan!
I min Perenn-rabatt har jag:
delat för stora växter, 
samlat de största mot mitten,
rensat och tagit bort,
planterat nytt
och till och med gjort en liten gång...


visst ser det spännande ut...
Man liksom undrar vad som kommer att hända
där bakom flugbadet (koppen)


Under rubriken nyplanterat har jag gjort en mini-lavendelhäck



Samt blivit lite kär...



i den vita Rudbeckian "Alba" som jag planterat 3 stycken av i  rad
Den rosa "drakörten" är också en favorit
(den upptäckte jag i Millas trädgård förra söndagen)
och till vänster syns keramiker Iréne Jonssons fina daggblad i grönglaserat stengods
Finns även i brun matt glasyr, 300:- resp 280:-/st, inkl pinne
hos Ann-Tikt & Sånt

Nu återstår bara lååång väntan - resultatet syns ju inte förrän nästa höst...


När jag var färdig med alltihop fick jag besök...



En vacker Trollslända slog sig ner bland Fläderbären

Eftersom en Trollslända bara lever en endaste dag
hoppas jag att hennes dag blev fulländad!

Allt gott

Kram

ANN






3 kommentarer:

  1. Hej!
    Håller med, ser jättespännande ut!
    Du klarade det här galant!
    Bara att fortsätta.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  2. Jättefint verkligen!
    Och vilken härlig dag i tygriket! Lyxdagar ska man ha ibland!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ser fint ut Ann! Perenner kan man aldrig få för många. kram Milla

    SvaraRadera