Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 22 juli 2012

Att fylla år mitt i Fruntimmersveckan...

När jag var liten var det ingen hit
-att fylla år mitt i fruntimmersveckan...

Alla kompisar var på semester
och födelsekalaset kunde hållas först i augusti...

Nu, mitt i livet
kan jag bestämma lite mer själv
Men jag blir lycklig om den innehåller:

Hälsningar och telefon från nära och kära...

Hissad flagga...


Hallontårta från Signes Konditori i Vallberga...


Ljuvlig bukett...

och på kvällskvisten få sätta sig vid dukat bord
på Strandpensionatet i Skummeslöv (en klar favorit)


Men allt det här var igår...


Idag är det den 22 juli

och jag tar mig friheten
att citera de sista raderna
ur en dikt av Hans Börli
från den underbara norska bloggen Alberte
-Läs henne!

"Og heggen ved grinda brenner så stilt
av nykveikte blomsterkvaster.
Nå skjelver de kvitt i et pust av vind.
- det er som om noe haster -
Å, flytt deg nærmare inn til meg
her på kjøkkentrammen!

Den er så svindene kort den stund
vi mennesker er sammen."

Kram

ANN


2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott ! Tårtan ser ju bara sååå ljuvlig ut !
    Må så gott !
    Ha en härlig vecka nu i finvädret :)
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Vilket sammanträffande!
    Jag fyller år på samma dag som du, grattis i efterskott, och tack för senast.

    Malin

    SvaraRadera