Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


måndag 18 juni 2012

Vintage för Finaste Dukningen...

Ny vecka och öppet i Gårdsbutiken varje dag!

Två urfina sängbord från 30-talet hann bara in och vända
så nu blir det omskyltning igen...Härligt!


Att jag gillar vintage är ingen större hemlighet!
Det dukade bordet blir fint och unikt
Följ färgen och blanda med det du redan har - klart finast!

När jag köper in med hjärtat vill jag gärna gå och titta på föremålen
och njuta lite av mina auktionsfynd innan de hamnar i butiken
-Nu har jag njutit färdigt...  -Så Varsågoda:
 -De senaste fynden för ditt dukade bord...



Underbara tallrikar, 6 djupa & 6 flata
De heter Paris (bara det alltså)... och är tillverkade av Gefle

Tänk vad fint med en grov tallrik, typ Matteus, under denna sirliga...


Skicket är perfekt (säljs om 6 st)


Våra mest efterfrågade och älskade nysilverbestick
är förstås modellen som heter Gammal Fransk

Nu finns ett helt set; ett dussin av vardera; kniv och gaffel
De fina bestick-fodralen kommer från Nyblom & Kollén



Buljongkoppar tillhör också ovanligheten
Speciellt såhär fina från Lidköping
Vitt porslin med guldkant, 4 st finns...



 
Allt kommer i nätbutiken under de närmaste dagarna
(Maila mig om du är intresserad)

Ha en härlig Måndag!

Kram
ANN 





1 kommentar:

  1. Oj så mycket fint du visar! Håller verkligen med om att det blir charmigt med vintageprylar.

    Ni har en jättemysig blogg och det är så skoj att läsa vad ni skriver båda två, bara så ni vet : )

    Glad midsommar!

    /Pernilla

    Ps. Paketet är packat och snart på väg. Jag mejlar.

    SvaraRadera