Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


lördag 12 maj 2012

Nu händer det grejer...

Jag tappar nästan hakan när jag går utanför dörren...

Det växer så det knakar överallt

Humlen blir decimetrar längre för varje dag




Pionerna har fått knoppar!!!



Och bakom huset är det fullt av liljekonvaljestrutar




och det luktar så där vansinnigt gott av gröna blad
som det bara gör när grönskan är alldeles ny...

Här i Mellby blåser det friskt idag
himlen är grå och i luften ligger det regn
Vem vem hinner bry sig om det?

Strax kommer en idrottsförening och hämtar saker till sin sommarloppis

Dessutom vill jag själv gärna hinna åka på en rolig loppis
 (hoppas jag får avlösning av R. i butiken i eftermiddag)

Och det finns en hel hög med vackra gamla möbler att ta hand om  mellan kunderna idag!



Känner ni för en liten tur
så har Ann-Tikt & Sånt öppet som vanligt hela helgen:

LÖRDAG & SÖNDAG  11-16

Välkomna
önskar
ANN



1 kommentar:

  1. Nämen har dina pioner redan fått knoppar...jag får nog gå ut och heja på mina i morgon;)
    Önskar dig fortsatt en trevlig helg!
    Kram Emma

    SvaraRadera