Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


lördag 28 april 2012

Välkommen in!

Inspirerad av mina kransar till köksfönstren
"grävde" jag fram två hjärtformade stommar
från i julas.
Hmmm, det behövs städas upp i redskapsboden
där jag har mitt planteringsbord...
(Hur sjutton ska man hinna med allt egentligen??)

Iallafall, jag skalade av dem jul-rufset
och kvar blev två ganska tunna stommar i kraftig ståltråd.
Jag är väldigt svag för tunna, skira kransar 
så det behövdes inte mycket material



Två lärkgrenar per hjärthalva
och en liten busig slinga från Kaprifolen, det är allt
Jag fäste bara upptill och nertill
Alltsammans tog en kvart!!!

LOVELY!


Måtten är c:a 25 cm hög och 20 cm bred
Perfekta på varsin glasruta i dörren



Den gulliga skylten kommer från Annikas butik
Drömmar Inne & Ute


Välkommen in!

Kram
ANN



3 kommentarer:

  1. Jättefin krans ! I like !
    Ha en helt underbar helg i det fantastiska vädret !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Så enkelt och så snyggt!
    Hur blir det i hallen nu då?! Är så nyfiken...För inte har jag väl MISSAT något inlägg!?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Anna, Nej det har du inte, men sista finishen stupade på en elementpensel!!
    Men nu är den införskaffad så snart kommer fortsättningen.
    Ha det bäst
    Kram, Ann

    SvaraRadera