Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


lördag 28 april 2012

Trotsar "vintern"


Den här gräslöken är nog den ända som förstått
att det är vår - han har insett att ska det bli
sill och potatis på bordet, så måste vi ha
igång gräslöken.
Underbart - önskar bara att värmen kunde infinna
sig och värma oss, luften och marken.
Jag vill ta av mig underställ och ullsockar NU.
Ja, det är faktiskt sant att jag går i det fortfarande.

Det ända vårtecken för mig just nu är att jag 
lämnat in deklarationen!!!

Men öppnade dörren lite på glänt nu på morgonen,
åt katten Sigge, faktiskt kände
jag att det var lite värme som strömmade
mot mig 
Kan det vara sant!
Och tittar jag ut - så är det grönt av ärtor på åkern...!
Jo, det är nog idag våren börjar!
Jag är den första att säga: VÄLKOMMEN
Ha en fin helg på er alla
ANNIKA








2 kommentarer:

  1. Vakkert!! Vår tålmodighet får svar:)... og, selv med litt sur vind, er himmelen blå og løkene stikker hode opp av jorden og hilser og smiler til solen i Trysil:)) Godhelgklem fra Gro!

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat gå barfota inomhus...Det är ett vårtecken!:)
    Kram Anna

    SvaraRadera