Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


måndag 16 april 2012

En Serenad

sjunger du för mig varenda tidig morgon
och i skymningen när det är stilla

Lilla ljuvliga koltrast!




Jag har sovrumsfönstret lite, lite på glänt
så jag ska vakna till dina toner
och sedan, när det är dags att "göra kväll"
har du valt ut den högsta trädtoppen på Björkäng
oftast i den höga vindpinade Lärken, som är din favorit



Du syns inte
-Men jag hör dig!

ANN



1 kommentar:

  1. Jag älskar också koltrasten & dess sång ! Han sjöng för mig i gårkväll & jag blev så glad & nöjd. Jag har längtat efter skönsången hela vintern ! I någon annan trädtopp fick han svar...ljuvligt !
    Ha en härlig vecka !
    Kram Anki

    SvaraRadera