Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 18 mars 2012

På annan ort


Ibland behöver man bara komma bort och ta hand
om varandra, inte så långt, bara till en annan ort..
Vi brukar åka till Helsingborg, T och jag.
Det ligger nära och det är en jättehärlig stad
att "mysa" i. 

En natt på hotell, en god middag och en drink. 
Sen hotellsängar!! och hotellfrukost!!
Det är LYX som är härligt att kunna unna sig.


Hotellet som får stå ut med oss heter Viking by Maxwell. 
Häftig design som jag gillar. 
 Lite retro, sydamerikanskt,
spanskt och spartanskt. Enkelt men med ljuvligt varma färger.
Rekommenderas!!




Detta är från vår "favvis"-restaurang 
Marias Tapas.
Spanskt och fantastisk tapas.
I LIKE.

På väg hem dagen efter tog vi en liten avstickare
till Torekov.
Tänk, där sattes det Bjärepotatis - ska väl vara leveransklara 
till midsommar kan jag tro.


Helgen avslutades med Skol-SM för stylister i
Göteborg!
Min duktiga Maja blev 6:a!!


Jag tyckte så klart Maja var bäst!
GRATTIS



En av jurymedlemmarna var Joakim Roos!!


Prisutdelning

En helg fullsmockad med godbitar!!!

Härlig söndagkväll på er!

ANNIKA







2 kommentarer:

  1. GRATTIS Maja, och stor kram!
    Ann

    SvaraRadera
  2. Grattis till Maja. Vad duktig hon är!!!
    Ser ut att ha varit en härlig helg
    Kram Rika

    SvaraRadera