Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


onsdag 1 februari 2012

Mitt Medelhav

 God morgon på er! Det ser ut att bli ännu en dag med sol och kyla. Helt underbart - MEN - längtar man inte till det här....?
När jag läste Ann´s inlägg om lavendel, så gick tankarna direkt till mitt älskade Medelhav o Provence. Tänk att lavendelfälten kan se så fantastiska ut. Och maten som jag bara älskar; oliverna, ostarna, croissanter, allt bröd, kryddorna, vinet, musslorna o musslorna oh, det finns så många olika sorters musslor....
Det måste bli musslor innan veckan är slut. Jag har ett mycket bra recept med chili i, ska dela med mej av det senare!


Igår var jag äntligen och besökte Tulipa Blomsterverkstad i Knäred. Det har länge stått på önskelistan eftersom Mariette som driver butiken inspirerat mej ofantligt mycket med sin härliga blogg: www.liljorochtulpaner.blogspot.com.
Helt klart värt besöket, en mysig oas av blommor, inredning, gamla saker o sånt man bara liksom gillar.

Ha en strålande dag, det ska jag ha!

ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar